torsdag 19 januari 2017

Förändringar!

I måndags fick jag en fråga från en kund om jag kunde göra ett fingeravtrycksträd till barnets namngivning den 22:a.
Absolut kunde jag göra det, men hur skulle vi lösa leveransen?
Kunden bor nämligen i Stockholm och jag i Motala.

Jag kastade ut en fråga på FB och gissa om jag fick napp direkt, min kollega skulle resa till Stockholm just denna helg.
Tänk vad bra allt löser sig till slut!

Tyvärr ångrade sig kunden när allt var klart.....så kan det gå.

Vad har jag då lärt mig av detta?
Jo, från och med nu ska jag sätta upp en tidsgräns för beställning av en illustration.
Jag kommer även införa en första betalning, en slags garanti för att kunden genomför sitt köp. Det kan ju även vara så att kunden inte blir nöjd med det jag har illustrerat och vill ångra köpet, då måste jag ändå ta en liten summa för den tid jag har lagt ner på tecknandet.
Jag kommer även börja ta betalt för fraktkostnaderna.




Inga kommentarer: