måndag 12 augusti 2013

Jag hade en gång en dröm...

När jag var liten så hade vi varken video, dator eller tv-spel hemma, istället valde vi (jag och min bror) att teckna. På den tiden var det nog mest min bror som var ihärdig, själv var jag väldigt aktiv som barn och ville ständigt ut och leka med mina kompisar.

När jag var runt 12-13 år så lånade jag en bok med de mest fantastiska porträtten i just blyerts. Jag var så imponerad och en liten hemlig dröm växte om att jag en dag skulle bli lika duktig.
Jag började teckna av foton på mig och min bror, jag letade även upp bilder i olika klädeskataloger som jag sedan kunde avbilda.

 Jag köpte "riktiga" blyertspennor med olika mjukhet, så att jag kunde få fram mer svärta i bilderna och jag utvecklade min teknik mer och mer.
Idag har nog min lilla dröm blivit till verklighet och jag har tränat mig i att  se och ta fram det viktiga i en människas karaktärer.
Jag vet att jag även har fått en skara beundrare och jag blir glad, stolt och smickrad.
Tack till alla er!
 

Inga kommentarer: